Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

2 Comments

LE MARAIS I LA PLAÇA DE LA BASTILLA: Un passeig per le Marais i rodalies

admin

Des de la plaça de la Bastilla fins a l’Hotel de Ville s’hi estén el Marais, un conjunt de carrerons estrets i plens de sorpreses, ideal per a fer a peu i amb molta, molta calma. Actualment s’hi ha instal·lat la comunitat gai i temps enrere fou el barri jueu de Paris

El barri es va edificar en un dels antics aiguamolls que vorejaven Paris i que varen quedar dintre les muralles en l’època de Carles V i a on només hi havien convents i cases de pagès. Es va començar a desenvolupar amb força quan el rei va decidir construir-hi la Plaça de les Vosges (per aquells temps, plaça reial), pels volts del segle XVII. Aquest és l’indret més representatiu i conegut d’aquest barri parisí una plaxa porxada a on hi va viure el mateix Victor Hugo, pare de la literatura francesa i que ens ofereix una tranquilitat extrema ja que el recinte és tancat i pràcticament no hi passen cotxes.

El passeig el varem iniciar en la plaça de l’Ajuntament (Hotel de Ville) pujant per la rue du Temple a on hi trobarem el museu d’art i història del judaisme, el museu de la caça i la nature (c/ des Archives) i al davant una petita plaça amb un restaurant molt acollidor a on podreu fer un cafè contemplant un bonic mural de colors blaus en la pared de l’edifici del davant, una pensió amb molt bona pinta. D’aquí anem en direcció al museu Picasso per la rue de Michel le Compte i trencant cap a la rue de Thorigny, a on no hi varem poder entrar ja que estaven fent reformes i pràcticament no es podia visitar ni en un 40%.

Baixant del Picasso i agafant un carreró molt estret i engoixant ja que quasi bé no hi han voreres, arribem al Museu Cognagd Jay i poc desrpés al Museu Carnavalet que ens dona la benvinguda amb uns jardins molt ben cuidats, en plena rue du Francs Bourgois. Seguint-la i a pocs metres d’allà arribem a la plaça de les Vosges i l’impacte visual és espatarrant!. Quedeu-vos-hi l’estona que us faci falta, moveu-vos per la plaça, per les porxades que l’envolten, a on hi podreu visitar el café Hugo, la casa de Victor Hugo i un hotel recentment inaugurat que pren el nom de la plaça i que és molt bonic.

Tot deixant la plaça pel mateix carrer per on hem entrat, arribem al Bv Beaumarchais i d’aquí torçant cap a la dreta fins a la plaça de la Bastilla, antic reducte de la presó de la Bastilla que el poble oprimit pel cardenal Richelieu va prendre el 14 de Juliol del 1794, donant el tret de sortida de la revolució que va canviar el món sencer i del que avui l’ùnic vestigi que en queda és la columna que s’erigeix en el centre de la plaça. Aquí hi ha també l’edifici del modern teatre de l’Òpera inaugurat recentment.

Des d’aquí, prenent la rue de Rivoli, ens dirigim altre cop cap a l’Hotel de Ville, a on abans d’arribar varem comprar el nostre dinar en un Take-Away chinès molt recomanable i varem fer via cap el nostre banc de l’ille de la cité per a menjar i descansar una mica de la passejada.

El plànol i les indicacions de la “promenade” els trobareu a GoogleMaps