Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Scroll to top

Top

No Comments

SAINT JAMES: El Palau de Buckingham i el seu entorn.

admin
  • On 12 septiembre, 2010

Per a fer la ruta a peu començarem des de l’estació de metro de St. James Park i la finalitzarem a la de Hyde Park Corner, en total una mica més de 4 kilòmetres a peu en els que ens hi podem gastar un parell d’horetes, si volem entretenir-nos mirant en canvi de guàrdia, força més.

Aquesta zona és propietat de la família reial, cosa que es veu visualment pel color de l’asfalt del carrer, que a diferència de la resta de carrers, és d’un color vermellós. Al entrar en el park, al costat del carrer Birdcage walk, hi ha un cartell amb la història del parc de Saint James a on s’hi expliquen moltes curiositats que sempre van be de conèixer, sobre tot per a jugar al Trivial. Creuem el petit llac per l’únic pont que hi ha des de on podem admirar la gran quantitat d’aus que h fan vida i fins i tot més d’un esquirol ens vindrà a tocar de peus, a demanar-nos una mica de menjar.

Un cop arribem al carrer Mall, ens trobem al davant del ICA, l’institut de les Arts Contemporànies, un museu dedicat a totes les especialitats d’arts modernes a on hi ha unes excel·lents col·leccions de fotografies. Nosaltres varem passar de llarg fent via cap el carrer del Pall Mall, fins a la plaça de Saint James en direcció al palau del mateix nom (en son d’originals aquests londinencs, que no vegis!),que era l’antiga residència del príncep Carles i que no es pot visitar. Si no volem anar a fer espera pel ritual del canvi de guàrdia aquí hi podreu trobar un cos de soldats reials (els del barret negre descomunal) fent el paparina davant d’una porta per la que no hi passa mai ningú. Al costat the Queen’s Chapel i the Clarence House, arribant altre vegada al carrer Mall.

Anem a veure el palau de Buckingham, residència oficial de la reina a on si hi anem pel matí, cap a les 11:30, podrem “patir” del conegut canvi de guàrdia, un veritable pal de més de dues hores, apretat en mig de la gent i que al final, amb una mica de sort, en podrem treure algún record visual en forma de foto o filmet. Abans d’arribar-hi hem de passar pel davant del Memorial de la reina Victòria. El palau es pot visitar, nosaltres no ho vam fer, fins i tot hi ha un museu en l’interior amb visites guiades per anar-hi a fer un tomb, però a nosaltres ens va venir més de gust caminat per Constitution Hill, Green Park, potser el que més ens va agradar de tots els que hi han a la ciutat per la seva tranquilitat, fins arribar a l’Arc dedicat a Wellington, avantsala del Hyde Park i a on hi ha l’Apsley House.

Si teniu temps, feu un tomb per dintre del Hyde, és inmens, nosaltres varem anar a dinar un parrell de hot-dogs en un petit bar ambulant que hi ha just a l’entrada i a reposar la caminada estirats panxa amunt damunt la gespa. Per la tarda com que hi eren força a prop ens va tocar visitar el Mayfair un barri benestant prou extens que comença al costat de Picadilly i que està ple de botigues, petites places tipicamen britàniques, però això ja us ho explicaré en una altre capítol.