c e n t u r | 13è Dia: Calzadilla de la Cueza – Sahagún
928
post-template-default,single,single-post,postid-928,single-format-standard,qode-news-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-17.0,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

13è Dia: Calzadilla de la Cueza – Sahagún

08/10/2014, dimecres. De Calzadilla de la Cueza a Sahagún (22,5 kms). Plou per variar i avui ho fa amb ganes. M’he creuat amb l’americana que m’ha dit que agafaran el taxi per anar-se’n a Sahagún, aquests no tenen problemes de cap mena. Jo agafo via cap avall protegit amb els vestits d’aigua i la motxil·la coberta. Pel que han dit entre avui i demà ha d’entrar una tempesta d’aquelles que fan tremolar, a veure si no ens agafa.

Avui me l’agafo com etapa de recuperació, és de les més curtes si no la que més, m’anirà bé. A més no hi ha desnivells remarcables i vaig deixant enrera totes les poblacions sense cap mena de problemes, Lédigos, Terradillo de los Templarios a on s’hi queden una tieta i les dues nebodes de Manlleu que m’he trobat pel camí

El Gilles m’ha enviat un SMS perquè ahir es va fer una mica de mal al genoll i avui nomès arribarà a Sahagún. Li comento que és el meu objectiu de fi d’etapa i per tant ens podem trobar en l’alberg. La etapa d’avui com la d’ahir, pesada, i amb la pluja encare més. Trobo a Moratinos a la porxada de l’esglèsia la polonesa d’ahir i el seu amic l’americà, m’han preguntat com em va la cama, força bé per cert ni noto les punxades i el dolor dels dies precedents. Quasi arribant a San Nicolás Real del Camino em passen una parella holadesa que tot i el fred i la pluja van quasi corrent amb un tros de motxil·la enorme, ja no els veure més aquests, segur!

A Sahagún anem a l’alberg Viatoris una excel·lent instal·lació que també té hotel. Mengem i esmorzarem demà allí un altre avantatge. A la tarda ha arrivat la Grazyna, la señora que varem trovar a Villarmentero i amb la que a partir d’ara pràcticament faré tot el que resta de camí!

Sahagún és una població per a dedicar-li temps en la visita hi ha un munt de monuments per a veure, abans d’entrar a la ciutat el camino ens desvia cap Ermita de la Virgen del Puente, val la pena la volta que ens fan donar i que suma un parell de kilòmetres a la ruta marcada. Al poble hi compro un dècim de Nadal a veure si hi ha sort.

Al vespre cau la tempesta anunciada, és descomunal! el sosrtre de l’alberg és metàl·lic i augmenta el soroll de l’aigua en caure, ja veurem demà com neix el dia!