c e n t u r | 15è Dia: Reliegos – Virgen del Camino
957
post-template-default,single,single-post,postid-957,single-format-standard,qode-news-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-17.0,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

15è Dia: Reliegos – Virgen del Camino

10/10/2014, divendres. Reliegos a Virgen del Camino (32,2 kms). Ens llevem de negre nit com de costum i enfilem cap a Mansilla de las Mulas a on hem quedat per esmorzar. Fem via prop de la carretera tota l’estona, al fons es comencen a veure les montanyes que haurem de creuar en les etapes més dures del recorregut d’quí uns dies. Vistes de lluny, acollonen!

A Mansilla, me’n adono que m’he deixat la cantimplora a l’alberg, ja era estrany que no me’ndescuidés de més coses, fem el moç i anem a treure money del caixer. D’aquests artilugis no n’hi han a tots els pobles i hem d’aprofitar.

Seguint tota l’estona la carretera a Santiago, amb un tràfic infernal, arribem a Villamoros de Mansilla a on ens desviem pel mig d’un parc amb arbres, bufff menys mal! fins arribar a Puente de Villarente, travessem el pont de fusta, vana impressió la que hem tingut perquè al cap de poc tornem a estar al costar de la nacional amb els camions i els cotxes. La Grazyna té butllofes als peus i ens hem de parar a la farmàcia a comprar unes quantes coses per guarir-se.

Arcahueja és enganxat a Lleó, l’entrada a la població es fa molt dura, no m’agrada caminar per les ciutats i aquesta entrada és molt llarga, massa. Al final i fets molsa, arribem a la plaça de la Catedral a on hi trobem el Gilles. Anem a sellar a la Catedral però passen cinc minuts de la una i ja està tancat. Pels carrers de Lleó hi ha una gentada com si fos dia de festa, busquem un lloc per anar a dinar i el trobem just al davant de la catedral. Dinem com reis a l’hostal Albany, no ens hem pogut acabar tot el que ens posen bé el Gilles si que ho ha fet.

Feta la sobretaula anem amb la Grazyna a veure si podem sellar a la Catedral, tenim sort tot i que hi anem una mica d’hora ja està obert, sellem i sortim cap a l’oficina de turisme perquè Grazyna vol quedar-se un parell de dies per aquí i vol que li aconsellin hostal. Em despedeixo d’ella pensant que ja no continuava el camino i se’n tornava aquí cap a casa, però ho he entés malament, ho comprovaré més endavant.

Jo enfilo els carrers de Lleó cap a la sortida, fent una pila de Kilòmetres urbans, passejant-me per la part vella i una zona industrial de les afores cap a Virgen del Camino, a l’alberg municipal que està just al costat d’un centre d’entrenament d’èlit de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional.

Dutxats, neta i seca la roba, ens anem al supermercat a comprar per fer-nos el sopar i l’esmorzar per demà, planifiquem la ruta en la biblioteca i cap a fer nones.