c e n t u r | 24è Dia: Gonzar – Melide
1042
post-template-default,single,single-post,postid-1042,single-format-standard,qode-news-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-17.0,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

24è Dia: Gonzar – Melide

19/10/2014, Diumenge. Des de Gonzar fins a melide, (32,3kms) Etapes planes, amb pluja i fredes. Com que ja son conegudes se’m fan més lleugeres, repeteixo el trajecte encare fresc del passat estiu i això ajuda ja que saps que et trobaràs al davant i quan t’ho trobaràs.

Gonzar hi he dormit molt bé i com que a més hem pogut esmorzar la ruta l’hem començada amb bon peu. Com sempre el Gilles a la que ha escalfat les cames ha marxat marcant el seu fort ritme, l’etapa d’avui és exigent només pel kilometratge i farem parada a Melide, la terra del pop a la Gallega.

Des de Gonzar anem encadenant diferents poblets, tots ells equipats amb albergs, hostals, restaurants i bars que franquejen la ruta, deixant Hospital de la Cruz, Ventas, Ligonde,Airexe, Portos  i a Brea, a on ens parem a fer un moç. Llàstima no coincidir aquí amb l’hora de dinar pq l’altra cop ens hi varem parar i varem dinar com a reis. Fins arribar a Pales de Rei no tens temps de sentir-te sol com ens passava a Castella. A més al ser els darrers 100 kms ho fa molta més gent que ens els trams precedents ja que comencen des de Sarria per obtindre la Compostelana.

A Pales de Rei l’altra cop hi varem dormir, però avui hi arribem a mig dia, fan una missa cantada a la bonica esglèsia a on anem a sellar la credencial del pelegrí i després comprem unes fruites en el petit mercat. Deseguida fem via cap a San Xulian do Camino, Fontecampanya i Furelos, un conjunt de quatre casetes enganxades amb Melide, el nostre objetiu final de la jornada.

A Melide ens allotjem en el  millor alberg que hem trobat en tot el camino, El Albergue de San Antón regentat per un jove matrimoni i que ens atén amb una dedicació exquisita, contractem l’esmorzar especial, el de suc de taronja en vas gegant, però ens anem a sopar a la Pulperia Ezequiel, a on aquesta vegada el pop que ens serveixen és realment tou i deliciós, no com el mes de Juny!

Fem un petit vol per la ciutat, és diumenge i hi ha molta gent pel carrer, ens sentem en una terrassa a prendre un cafè, fem petar la xerrada i planifiquem la ruta perquè Grazyna tingui temps d’acabar arribant a Santiago. El Gilles ja ha trobat la manera, demà anirem caminant fins a Arzúa i des d’allà l a Grazyna prendrà un taxi fins al Monte do Gozo i així podrà arribar a Santiago Dilluns mateix a primera hora i a la tarda prendre l’avió des de l’aeroport de Santiago.

Quan ens hem posat d’acord, anem cap a l’alberg, agafem la roba seca per plegar-la i ens fiquem al llit, em quedo dormit en un moment, avui estava molt cansat!